Inainte de Inviere, aproape de Paste

In ciuda faptului ca nu trece zi fara sa scriu cateva randuri, am probleme mari in a compune un amarat de mesaj universal de Paste, o urare pe care o s-o trimit tuturor oamenilor din agenda mea din telefon. Am oroare de dupa-amiaza de sambata de dinaintea Invierii si de duminica Pastelui, tocmai pentru ca mi se blocheaza telefonul de la atatea mesaje si laptop-ul de la atatea mass-uri. Si acum a inceput iar...
As vrea sa scriu pe blog cateva cuvinte inainte de marea sarbatoare, si nu de umplutura de data asta, ci din suflet. Dar sufletelul meu e un pic adormit deja si oarecum in aer, pentru ca nu pot spune ca astept cu nerabdare slujba de Inviere. Nu sunt atat de credinicioasa. De fapt, in perioada asta a anului nu fac decat sa imi ridic singurica si mai multe intrebari referitoare la religie, deoarece mintea mea nu vede legaturi intre multe obiceiuri. Ba chiar mai mult, sunt constienta ca mergand la Inviere mai tare o sa ma enervez vazand o gramada de cretini care mananca seminte langa curtea bisericii sau care rad in gura mare acoperind microfoanele la care preotii tin slujba. Nu e vorba de credinta, cat de bun simt...
Cum primele 2 zile de Paste sunt intotdeauna pentru mine un amalgam de rude, de « cat a crescut !!! », de mancare, de intrebari stupide care se termina inevitabil cu mine nervoasa si cu « data viitoare nu mai merg nicaieri ! » ( pentru a ma intoarce cu placere la urmatoarea ocazie ), eu astept linistea de dupa. Da, eu. Da, linistea. Imi displac enorm melodiile prea lente si orice moment prelungit de calmitate, pentru ca nu suport sa fiu singura cu gandurile mele sau pur si simplu...singura. De Pastele asta nu imi doresc decat sa ma odihnesc acasa, sa petrec saptamana viitoare cu mami, sa merg la o sesiune de shopping cu ea ( momente rare de care ma bucur doar de cateva ori pe an ), sa fac cateva poze frumoase, sa ma bucur de mare, pentru ca o sa ii duc dorul pana dupa sesiune, sa ma pregatesc pentru ceea ce urmeaza. Va urez sa aveti parte de aceleasi lucruri. Sarbatorile nu inseamna doar oua, miel, club si cateva zile libere. Adica si astea, dar ar fi trist sa insemne numai atat. Nu pot sa va spun nici ca inseamna cine stie ce lumina pogorata asupra noastra cu ocazia Invierii Domnului. Cred ca inseamna putina liniste si multa fericire alaturi de familie, menite sa ne incarce « bateriile » pentru mai departe. Paste fericit, dragilor!


Un comentariu :

  1. Un Paşte aşa cum îti doreşti!

    P.s.: Dacă nu ştii cine sunt, mă ai în blogroll ca "Paula"; asta este noua mea adresă de blog.

    RăspundețiȘtergere