Zi de targuri

Pentru ca am inceput de mult sa construiesc un pic cate un pic viitoarea mea cariera si pentru ca vreau sa fiu mereu la curent cu domeniul meu, am dat o tura azi pe la targul Angajatorilor de Top. Dar stiti cum e, la copacul mult laudat...in fine.
In primul rand, daca veti merge maine ( atentie, duminica nu mai e deschis! ), luati-va si un CV cu voi. Accesul se face pe baza acestuia, chiar daca vreti doar sa va uitati sau sa prospectati un pic piata muncii. Motivul? "Incercam sa eliminam persoanele care vin sa deranjeze sau sa fure ceva", imi spuse mie si Habibei tipul de la intrare, in timp ce pe langa noi intrase lejer un barbat cu mainile in buzunare. "Pentru ca sunt dragut, va las sa intrati...doar de data asta!"...si da, am zambit si am dat ochii peste cap.
In al doilea rand, aglomeratia era grava! Te ciocnesti acolo de persoane de toate varstele, chiar daca targul este destinat tinerilor profesionisti. Si tocmai pentru ca sunt tineri, majoritatea aduc cu ei un brat de CV-uri si le lasa mai pe la toate standurile companiilor care le suna cat de cat bine. Nu spun ca eu as avea mai multa experienta, doar ca, vazand muntii de foi de pe masutele angajatorilor, mi-am adus aminte de un banc pe care ni l-a spus Tran la Teoria Comunicarii si a carui esenta era cam urmatoarea: un director intra in biroul sau si gaseste un teanc de CV-uri. Il imparte: jumatate pastreaza si  jumatate atunca, afirmand "Nu-mi plac ghinionistii!". Ma intreb daca persoanele care au aplicat s-au gandit si la posibilitatea asta...
In al treilea rand, mna, nu stiu, nu prea mi s-a parut mie a fi treaba pentru studenti sau masteranzi pe acolo. Poate din cauza ca firmele erau fie giganti, fie monstrii sacrii pe piata, fie nume mari. La 20 - 22 de ani nu prea iti vine sa te duci cu elan la Adobe, Google, Oracle, IBM etc. Ah, si da, multe joburi in IT, in domeniul bancar si in marketing. In rest, cam slabut. Uneori parca imi pare rau ca nu m-am nascut baiat pasionat de maruntaiele calculatoarelor.




Cum comentam eu cu Habiba ce si cum a fost pe la targ, am ajuns din greseala la Sala Dalles unde se tinea targul "Femeia" despre care tot Bucurestiul a citit la metrou. Aici nebunia nu era asa de mare, ba chiar companiile imi pareau mai cunoscute: Avon, Oriflame, Zepter etc. Am luat toate cataloage posibile ( si intentionez sa dau si comenzi! ), m-am inscris la toate tombolele posibile ( poate castig o masina pe care s-o conduca Habiba sau prietenul meu ) si am cascat ochii pe la toate standurile. A fost ca o gura de aer proaspat dupa Angajatori de Top care erau "prea de top" pentru nici cei 20 de ani ai mei. Asta nu ma impiedica sa nu aplic pentru cateva internship-uri la 20 de ani si o luna...:">.

2 comentarii :

  1. Am fost și eu și am avut și o dezamăgire. Erau unele standuri unde nici nu știau ce joburi ai disponibile, iar altele care nu știau să-ți spună care sunt cerințele joburilor. Te puneau să intri pe site :)) Am lăsat ceva CV-uri dar să vedem dacă sună cineva :P

    RăspundețiȘtergere